lundi 7 mars 2005

(Couch + Mouse) potato = Digital potato

The stakes are enormous. Four large industries -- computer makers, consumer-electronics companies, telecommunications providers and entertainment creators -- will feel the shock waves of rapidly developing change in the way the world consumes home entertainment.
Eric J. Savitz, BARRONS (7 mars 2004)

Design 114La bataille du futur se joue dans votre salon. Vous ne le savez peut-être pas mais ces petites boites noires qui au début ne proposaient que de décoder une chaîne vont bientôt vous proposer de s'occuper de tout. La TV par cable ou satellite, c'est fait. Internet haut-débit, c'est fait ; la téléphonie sur IP (VoIP) c'est en cours, la vidéo à la demande (VoD) ça vient.
La domotique ? La maison assistée par ordinateur qui faisait rêver il y a vingt ans ? Dépassée, parce que demain c'est au confort tout numérique de son salon que l'on reconnaitra l'homme moderne, ce surhomme irrémédiablement dépendant de la moindre petite avancée technologique.

It's generally thought that after a highly-developed science gets you past the mortality stage, you become part-animal, part- machine, then all machine. Eventually, perhaps, pure energy. We cannot imagine what a million-year jump in science will produce in life-forms. Pure spirit may be the ultimate form that intelligence would seek.

That seems very Platonic.

It is. And all human mythology--which certainly expresses the yearnings of mass psychology--reaches toward this ultimate state. There's an instinctive awareness of the advantages and perfection of the non-biological condition.
Interview de Stanley Kubrick
à propos de 2001 l'Odyssée de l'espace,
New-York Times (14 avril 1968)

Je dirais même plus : la perfection de la condition végétale de patate a tout juste commencé à germer dans les esprits.

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